چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: اسپانیا پس از 3 پیروزی متوالی که این تیم را با 9 امتیاز به صدرنشین گروه 5 تبدیل کرده، امشب در زمین بلژیک تیم دوم گروه منتظر بازی دشواری است.

 پیروزی 3 بر صفر شنبه شب اسپانیا در زمین استونی نشان داد که دل‌بوسکه جانشین مناسبی برای آراگونس است و توانسته ایده‌های او را در تیم پابرجا نگه دارد. این سرمربی 57 ساله که برخلاف آراگونس روحیه آرامی دارد، پس از پیروزی مقابل استونی گفت: «اسپانیا روی نوار پیروزی است و باید از این موضوع نهایت استفاده را بکنیم تا فاصله‌مان را در گروه بیشتر کنیم.»او درباره بازی امشب ادامه داد: «اگر بتوانیم در بروکسل پیروز شویم، فاصله‌مان با بلژیک زیاد می‌شود و از آن به بعد نبرد مستقیمی با ترکیه خواهیم داشت. ولی این گروه دشواری است و بوسنی را هم نباید از جمع مدعیان کنار بگذاریم.»

کاسیاس در شهر تالین هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا تیم‌ملی اسپانیا به رکورد 710 دقیقه بدون گل خورده برسد. اسپانیا در 26 بازی اخیرش هم بدون شکست بوده، با این حال پویول معتقد است که این تیم شکست‌ناپذیر نیست: «اسپانیا لحظات فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند.

پس از پیروزی مقابل ایتالیا در یک‌چهارم نهایی یورو، همه چیز تغییر کرد. ما اعتماد به نفسی پیدا کردیم که هنوز هم با ماست، ولی ما شکست‌ناپذیر نیستیم. بالاخره روزی شکست می‌خوریم، ولی سعی می‌کنیم آن روز را تا جای  ممکن عقب بیاندازیم. تیم ما تعادل خوبی در دفاع و حمله دارد، ولی هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیریم مثلاً بتوانیم بدون خوب بازی کردن هم پیروز شویم. اسپانیا نیاز به توپ و برتری بر حریف دارد تا خوب بازی کند و پیروز شود. ولی گاهی مجبوریم بدون اینها پیروز شویم، مانند کاری که ایتالیا به خوبی انجام می‌دهد.»

داوید ویا که بهترین گلزن یورو 2008 شناخته شد، در بازی مقابل استونی هم دوازدهمین گل این فصلش (8 گل برای والنسیا، 4 گل برای تیم‌ملی) را به ثمر رساند تا نشان دهد که همچنان در اوج آمادگی است. این بیست و دومین گل ویا برای تیم‌ملی بود و او با ادامه این روند می‌تواند به زودی رکورد 44 گل زده رائول را هم بشکند. او در باره موفقیت فعلی اش به مارکا می‌گوید: «از بازدهی فعلی‌ام خیلی خوشحالم. این میوه تمرینات هر روزه من است. هیچکس به من هدیه نمی‌دهد و می‌دانم که برای حفظ این روند باید به تلاشم ادامه دهم.»

بیداری غول خفته

با شروع خوب بلژیک در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2010، به نظر می‌رسد که دوران نزول این تیم سرانجام به پایان رسیده است. تیم قدرتمند دهه 80 اروپا، در دهه 90 درخشش چندانی نداشت و پس از جام‌جهانی 2002 نتوانسته به هیچ تورنمنت معتبری صعود کند. ولی پیروزی 3 بر 2 مقابل استونی، تساوی یک بر یک مقابل ترکیه در استانبول و پیروزی 2 بر صفر شنبه شب مقابل ارمنستان، امیدواری‌هایی را برای صعود به جام‌جهانی برای هواداران این تیم به وجود آورده است.

رنه وان در پکن تیم جوانی ساخته که استخوان‌بندی آن تیم موفق المپیک بلژیک است که در پکن توانست با شکست ایتالیا به نیمه‌نهایی رسید. او که تیمش مانند ترکیه 7 امتیازی است، درباره بازی امشب می‌گوید: «با تیمی روبه‌رو می‌شویم که مدت‌هاست نباخته، بنابراین با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو هستیم. من بازی شنبه را دوباره دیدم و تعداد حملاتی که داشتیم تحسین‌برانگیز است، ولی در نیمه دوم به حریف‌مان فضای زیادی دادیم. واضح است که در این بازی باید با انگیزه متفاوتی به زمین برویم، چراکه اسپانیا در سطح متفاوتی است. بنابراین از بازیکنان می‌خواهم که فشرده‌تر، منظم‌تر و هماهنگ‌تر بازی کنند و بدانند که در فوتبال هر اتفاقی ممکن است.

ما در گذشته این تیم را شکست داده‌ایم و چرا دوباره نتوانیم این کار را بکنیم؟» 28 سال پیش، بلژیک در جام ملت‌های اروپا در سال 1980 توانست اسپانیا را 2 بر یک شکست دهد تا در نهایت قهرمان شود. در جام‌جهانی 86 مکزیک هم بلژیک توانست با شکست اسپانیا در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی مسابقات برسد.

کد خبر 65842

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز